Several fires broke out in different areas of Indianapolis late Sunday night and early Monday morning, causing significant damage to multiple buildings. The Indianapolis Fire Department (IFD) responded to a total of four separate fires, which resulted in the destruction of eight structures, including seven residential properties and one business establishment.

One of the fires occurred at a two-story house on Selago Drive in the Franklin Gardens neighborhood. The fire broke out after the occupants heard a loud booming sound coming from the garage. The homeowner had been cooking with grease in the garage earlier in the evening. Thankfully, the family of five, including three adults, one child, one baby, and their puppy, were able to evacuate the premises safely. Firefighters arrived on the scene and quickly brought the fire under control, although the family has been displaced as a result.

In another area of the city, three under-construction vacant residential buildings on Hamilton Avenue near the former Indiana Women’s Prison were engulfed in flames. Firefighters tried to control the fires, but unfortunately, the structures were completely destroyed. During the incident, one firefighter sustained a minor injury. The preliminary investigation revealed that these buildings did not have functioning smoke alarms.

A third fire broke out in two vacant residential structures near College Avenue. Firefighters worked diligently to protect an occupied house nearby and prevent the fire from spreading further. Although the occupied house only suffered minor exterior damage, the vacant houses were completely destroyed.

Additionally, a fire occurred on the roof of the Sun Shine Breakfast House and Grill on West 38th Street. Firefighters arrived at the scene and successfully extinguished the blaze, conducting thorough searches of the building to ensure everyone’s safety. Preliminary investigations suggest that the fire on the roof originated near the HVAC unit.

The IFD, in collaboration with the IMPD Fire, is actively investigating the causes of these fires. Furthermore, it has been observed that some of the affected buildings lacked functioning smoke alarms, highlighting the importance of fire safety measures.

These devastating fires have resulted in the displacement of families and significant property damage. The brave firefighters of the IFD risked their lives to bring the fires under control and protect the community. The incident serves as a reminder of the importance of fire prevention and preparedness for both residential and commercial properties.

Mehrere Brände brachen in verschiedenen Gebieten von Indianapolis spät am Sonntagabend und früh am Montagmorgen aus und verursachten erhebliche Schäden an mehreren Gebäuden. Die Feuerwehr von Indianapolis (IFD) reagierte auf insgesamt vier separate Brände, die zur Zerstörung von acht Gebäuden führten, darunter sieben Wohnhäuser und ein Geschäft.

Einer der Brände ereignete sich in einem zweistöckigen Haus in der Franklin Gardens Nachbarschaft auf der Selago Drive. Das Feuer brach aus, nachdem die Bewohner einen lauten Knall aus der Garage gehört hatten. Der Hausbesitzer hatte zuvor am Abend in der Garage mit Fett gekocht. Glücklicherweise konnten die fünfköpfige Familie, bestehend aus drei Erwachsenen, einem Kind, einem Baby und ihrem Welpen, die Räumlichkeiten sicher evakuieren. Die Feuerwehr traf am Einsatzort ein und brachte das Feuer schnell unter Kontrolle, obwohl die Familie vorerst obdachlos ist.

In einem anderen Bereich der Stadt wurden drei im Bau befindliche leerstehende Wohngebäude an der Hamilton Avenue in der Nähe des ehemaligen Indiana Women’s Prison von Flammen verschlungen. Die Feuerwehr versuchte, die Brände zu kontrollieren, aber leider wurden die Gebäude vollständig zerstört. Bei dem Vorfall wurde ein Feuerwehrmann leicht verletzt. Die vorläufige Untersuchung ergab, dass diese Gebäude keine funktionierenden Rauchmelder hatten.

Ein dritter Brand brach in zwei leerstehenden Wohngebäuden in der Nähe der College Avenue aus. Die Feuerwehr arbeitete intensiv daran, ein bewohntes Haus in der Nähe zu schützen und das Feuer daran zu hindern, sich weiter auszubreiten. Obwohl das bewohnte Haus nur leichte äußere Schäden erlitten hat, wurden die leerstehenden Häuser vollständig zerstört.

Darüber hinaus brach ein Feuer auf dem Dach des Sun Shine Breakfast House and Grill in der West 38th Street aus. Die Feuerwehr traf am Einsatzort ein und löschte das Feuer erfolgreich, indem sie das Gebäude gründlich durchsuchte, um die Sicherheit aller zu gewährleisten. Vorläufige Untersuchungen deuten darauf hin, dass das Feuer auf dem Dach in der Nähe der Klimaanlage entstanden ist.

Die IFD führt in Zusammenarbeit mit der IMPD Fire aktive Ermittlungen zu den Ursachen dieser Brände durch. Darüber hinaus wurde festgestellt, dass einige der betroffenen Gebäude keine funktionierenden Rauchmelder hatten, was die Bedeutung von Brandschutzmaßnahmen unterstreicht.

Diese verheerenden Brände haben zur Vertreibung von Familien und erheblichen Sachschäden geführt. Die tapferen Feuerwehrleute der IFD haben ihr Leben riskiert, um die Brände unter Kontrolle zu bringen und die Gemeinschaft zu schützen. Der Vorfall erinnert an die Bedeutung von Brandschutz und Vorbereitung sowohl für Wohn- als auch für Gewerbeimmobilien.

Definitions:
– Feuerwehr von Indianapolis (IFD): Indianapolis Fire Department
– Franklin Gardens: Eine Nachbarschaft in Indianapolis
– HVAC: Heating, Ventilation, and Air Conditioning (Heizung, Lüftung und Klimaanlage)
– IMPD Fire: The Indianapolis Metropolitan Police Department Fire (Die Feuerwehrabteilung des Indianapolis Metropolitan Police Department)